Pagina's

dinsdag 6 december 2011

Examens

Examens, ze zijn er weer. Waarom moeten de examens in België uitgerekend op 6 december, de dag dat onze Heilige man terug naar Spanje vertrekt, starten?
Sorry, ik moet me weer wat nuanceren, het officiële startschot van de examens is pas 7 december, morgen dus. Maar vanmiddag moest ik al leren voor morgen, dus eigenlijk ben je wel al gewoon met de examens bezig.
De hele middag diehard blokken, wat een leuk Sinterklaascadeau.

Euhm, nu de waarheid graag.
Morgen heb ik Nederlands, een vak dat best oké is, vind ik. Je verrijkt er gewoon je moedertaal mee en voor iemand zoals ik die graag schrijft, is het zeker een must. Ik heb er niet echt schrik voor, ben nu niet helemaal in overdrive omdat ik absoluut niet weet hoe alles nog in mijn hoofd te stampen. Nederlands houdt gewoon in om even achter je studieboeken te zitten en de belangrijkste dingen enkele keren duchtig te herhalen; voor de rest ontspan je je gewoon.

Yes, ik heb gewoon een middagje vrij gekregen voor Sinterklaas!
Ja, eigenlijk wel, als je het erg optimistisch bekijkt.

Op mijn Belgische school viert niemand Sinterklaas, behalve mijn biologielerares, die vandaag aan iedereen koekjes uitdeelde, wat toch nog een Sinterklaasstemming opwekte. Die koekjes waren overigens erg lekker, dus helemaal top van die leerkracht. Ook al gedenken mijn medeleerlingen alleen maar Sint-Maarten op 11 november (in sommige streken in België doet men aan Sint-Maarten, in andere aan Sinterklaas), niemand schroomde er voor om een handjevol van die lekkernijen mee te graaien. Tja, zo gaat dat.

Ik celebreer beide mannen met de lange baard. Ik heb nu eenmaal de Belgische en Nederlandse nationaliteit en in beide landen vrienden, dus automatisch doe ik mee aan beide feesten. Wel vind ik de stemming op 6 december in Nederland uitbundiger dan op 11 november in België, het is in Nederland net allemaal wat grootser. Vooral die chocoladeletters zijn elk jaar een erg smakelijke aangelegenheid (ja, ook dit jaar heb ik zo’n letter gekocht in de winkel ;) ).

Ik wijk weer te veel af van mijn oorspronkelijke onderwerp en ik moet nodig weer verder, want EXAMENS.
Ik heb deze periode niet erg veel tijd meer om te bloggen, hang met mijn hoofd in studieland, dus de komende twee weken zullen erg rustig worden op deze blog.
Zo, jullie weten dan dat ik er niet voorgoed mee gekapt ben, maar gewoon even een tussentijdse break houd voor de examens.
En misschien dat ik toch nog even wat plaats, als de kriebels om opnieuw een (hopelijk :P) Sprekende Schrijfsel te publiceren te groot worden. Uitzonderingen mogen gemaakt worden, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten