Pagina's

maandag 7 mei 2012

Hello school, bye-bye Meivakantie

Jawel, de meivakantie is over, voorbij. Helaas, helaas, helaas.

Nou ja, met vakanties ben ik erg raar ingesteld. Tijdens de vakantie zelf heb ik altijd het gevoel dat ik een zee van tijd heb, dus dat ik niets moet overhaasten. Dan denk ik zelfs nog even: "Op zich zou een schooldagje er wel tussendoor kunnen". (ja, dit klinkt al helemaal nerdy)
Het laatste weekend van de vakantie vindt dan een gevoelsmatige omslag plaats. De zee van tijd is weg, slechts enkele regendruppeltjes blijven over. Ik moet nog allerlei dingen doen, heb het veel te druk en loop mezelf voorbij. Om dan maandagochtend (vanochtend dus ;) ) met een doodmoe hoofd op te staan uit bed. Weg is het lange uitslapen. Welkom dagdagelijkse routine met de trein halen, huiswerk, so's, het roosterbord checken als je op school komt met de hopeloze hoop dat er wat zou uitvallen zodat je eerder klaar bent...

Hoewel, heel erg klagen mag ik niet. Ik werk ten slotte voor mijn toekomst en er zijn veel meiden in de wereld die niet kunnen studeren en helemaal in armoede leven. Op dat vlak ben ik eigenlijk een "luxe-beest". En iedereen weer terugzien op school is natuurlijk ook erg leuk. :D
Zo zie je maar, alles heeft zijn positieve en negatieve kanten.
Vakantie is happiness, maar als je het je hele leven zou hebben, zou het net zoals het schoolleven een routinezaak worden.

1 opmerking:

  1. Ik ken het gevoel. Gelukkig hebben basisscholen vanaf donderdag weer 2 weken vakantie, dat betekend voor mij elke week donderdag en vrijdag vrij omdat ik dan normaal stage heb. Toch nog iets :D

    BeantwoordenVerwijderen